Skuter elektryczny czy rower elektryczny, co wybrać?

Skuter elektryczny czy rower elektryczny, co wybrać?

Styczeń 25, 2019 0 przez admin

Wojna między skuterami a rowerami trwa nie tylko w dziedzinie pojazdów tradycyjnych. Nowe, ekologiczne i przede wszystkim napędzane prądem pojazdy także konkurują ze sobą na rynku. Jakie są ich wady, zalety i co wybrać? Postaramy się rozjaśnić sytuację.

Krok pierwszy, ustalamy nasze potrzeby

Nie da się jednoznacznie powiedzieć, który z powyżej wymienionych środków lokomocji jest lepszy. Wiele zależy od specyfiki naszego życia, miejsca w którym mieszkamy i dotychczas wykorzystywanego pojazdu. 

Inne priorytety ma mieszkaniec centrum miasta, a inne ktoś z dalszych dzielnic, kto codziennie musi pokonywać kilka kilometrów w jedną stronę. 

Spore znaczenie ma także znajomość przepisów ruchu drogowego i topografii miasta, a także strach przed jazdą ulicą.

Osoby przemierzające kolejne ścieżki rowerowe, przesiadając się na skuter, bez względu na jego rodzaj napędu, muszą nauczyć się nie tylko nowych tras, ale i respektowania przepisów.

Co więcej nie każdy może sobie pozwolić na codzienną jazdę w garniturze i na rowerze (choć w Holandii nie ma z tym problemu), z drugiej strony dla niektórych codzienny ruch to podstawa – wtedy skuter zwycięża!

Rower elektryczny czy skuter

Wybór środka transportu a zasobność portfela, czyli ile kosztuje elektryk?

Kolejnym ważnym problemem jest to, jakimi środkami dysponujemy. Podstawowy model roweru elektrycznego zakupić można już poniżej czterech tysięcy złotych

Taka cena jest z pewnością bardzo korzystna względem oszczędności dla środowiska i naszych nóg. 

Skutery elektryczne natomiast swoją wyższą cenę rekompensują większą mocą, prędkością i przede wszystkim zasięgiem. 

Trudniej jest je również ukraść ze względu na mocniejsze zabezpieczenia. Ceny jednak są co najmniej kilkukrotnie wyższe.

Na portalu ceneo.pl najtańsze skutery możemy znaleźć już od 2000 zł. Jest to cena już całkiem przystępna, jednak na pewno odbija się to na jakości…

Mobilność to kolejny wyznacznik

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, rowerem poruszać się można zarówno po ścieżkach rowerowych, jak i normalnych ulicach w miejscach, w których nie jest to zakazane. Co więcej, nawet jak akumulator się rozładuje w jakiś sposób zawsze wrócimy do domu pedałując – pchanie skutera wygląda już mniej optymistycznie.

Skuter natomiast w obecnym kształcie kodeksu ruchu drogowego poruszać się może wyłącznie po drogach dla samochodów i motocykli. Nie skorzystamy z każdego skrótu jak w przypadku roweru, ale pojedziemy szybciej i dalej na jednym ładowaniu.

No właśnie, ładowanie… Rozglądając się za skuterem do 3000 zł (przykładowo) zwróćmy szczególną uwagę na jego zasięg, tak aby dojechać i wrócić bez większych problemów do domu. Chyba, że tam gdzie pracuje bez problemu podładujesz swoją „maszynę”, wtedy oczywiście zasięg możemy mieć krótszy o połowę.

Nie ma idealnego pojazdu elektrycznego, każdy z nich ma swoje wady i zalety. Od tego, jakie mamy potrzeby, oczekiwania i zdolności finansowe zależy to, który z nich wybierzemy.

 

Gdzie można przetestować skutery elektryczne?

W Katowicach i Warszawie ING Bank uruchomił wraz z partnerem jedenslad.pl – skutery na minuty. Jak możemy przeczytać na stronie ING Banku: 

„ING Bank Śląski w czerwcu br. udostępnił 50 skuterów elektrycznych w Katowicach, które cieszą się ogromną popularnością. Średnio dziennie każdy skuter jeździ 60 minut, jest wypożyczany 3,4 razy i przebywa 24,8 km. Do końca lipca w systemie założono 1100 kont”. 

Bank zdecydował się rozszerzyć współpracę na kolejne miasto. W samej Warszawie na ulice wyjedzie aż 60 skuterów elektrycznych. 

Myślę, że jest to idealna okazja żeby przekonać się przed wydaniem własnych pieniędzy czy taka jazda się nam spodoba.

Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z elektrykami potrzebujesz aplikacji mobilnej i rejestracji którą możesz dokonać przykładowo na tej stronie jedenslad.pl/register